Служба автомобільних доріг
у Тернопільській області

» Прес-центр » новини » Богдан ЮЛИК: «Запрошуємо їхати нашими дорогами до Зарваниці та Почаєва»

Богдан ЮЛИК: «Запрошуємо їхати нашими дорогами до Зарваниці та Почаєва»

 "Голос України" Галина МИКОЛИН

Богдан Іванович Юлик Службу автомобільних доріг у Тернопільській області  очолює майже три роки. Весь попередній трудовий шлях його теж пов'язаний з дорожньою службою. Тому про п’ять тисяч кілометрів, а саме такою є   мережа доріг, якою опікується разом з колективом на Тернопіллі , Богдан Іванович  знає все.

Особливе хвилювання висловлює щодо того, що більшість шляхів на Тернопіллі зведено у 70-х рокам минулого століття, деякі дороги не бачили ремонту кілька десятків років. Проблема знайома – брак коштів.

- Але у 2016 році,- каже керівник  Служби автомобільних доріг у Тернопільській області  Богдан Юлик,- стався переломний період. І нашими здобутками просто гріх не похвалися. Адже, якщо у 2015 році повну заміну дорожнього покриття  на Тернопіллі ми провели на 10 км, то у  2016 році  – на 88 км доріг. Загалом затратили на ремонт та утримання доріг взимку більше 300 мільйонів гривень, виділених нам з державного бюджету.

Я поцікавилася у Богдана Івановича, чи передбачено збільшення фінансування на 2017 рік і що планується зробити у цьому році. За словами Б.І. Юлика, на щастя, держава й надалі планує збільшувати суми на дорожні роботи, у тому числі і на Тернопіллі.

В області ж вирішили їх першочергово вкладати у дороги, що ведуть до великих міст-сусідів Тернопільщини – Львова, Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівців.  

- Ми спільно з Облдержадміністрацією уже подали в  «Укравтодор» пропозиції щодо  розвитку транспортного потенціалу Тернопільської області,- додає Богдан Іванович,- Тепер чекаємо на позитивне вирішення питання та на виділення грошей.  Ми вважаємо, що нині головний товаропотік у сторону західного кордону відбувається з Києва на Чоп. Але, відремонтувавши дороги його можна спрямувати і через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів. Таким чином, згідно з нашими розрахунками, можна зекономити 679 км.

Також ще одну економію у кілометражі ми пропонуємо тим туристам, що їдуть відпочивати у Карпати. Ми гостинно запрошуємо туристів відвідати духовні центри Тернопільської області – Зарваницю та Почаїв. На цей раз, віддавши перевагу нашим тернопільським дорогам, можна і на Тернопіллі побувати, і зекономити при цьому  у межах 67 км при поїздці в Карпати.  У наступному році ремонт дороги на Кременець – у пріоритеті.

Окрім повної  заміни покриття, на Тернопіллі дорожники проводять і ямковий ремонт. У 2016 році провели його на  354 тис. кв. м. доріг області. Це на 60 процентів більше, ніж попереднього року.

У цьому Службі автомобільних доріг у Тернопільській області  допомагає два великих підрядники – «Тернопільський облавтодор» та ТЗОВ «Технобудцентр». Підрядники здійснюють капітальні та  ямкові ремонти доріг, розчистку від снігу тощо.

Добре підлагоджено і програму співфінансування. Скажімо, на ремонт дороги  біля Ягільниці Чортківського району, окрім 12 мільйонів з дербюджету, з обласного бюджету було виділено  760  тисяч гривень. Вдалося розпочати плідну співпрацю і з територіальними об’єднаними громадами на умовах – 40 відсотків гроші дорожників, 60 процентів – громади. Завдяки програмам співфінансування місцевого значення Байковецька об’єднана територіальна громада залучила для ремонту доріг 8 млн грн., Теребовлянська громада (відрізок дороги Лошнів-Сущин) та Іванівська громада (підїзд до Ілавче) – по мільйону гривень.

Ще однією гордістю Богдана Івановича Юлика є нещодавно створений проектний відділ, аналогів якому нема в Україні.  Відділ почав працювати нещодавно, з  вересня 2016 року, але навіть за такий короткий строк вдалося зекономили мільйон, а наступного року тут планують економію у 5-6 мільйонів гривень.

Що хвилює у цю холодну, зимову пору? Звичайно, стан доріг – щоб були почищені, посипані, безпечні для транспорту, пасажирів та багажів. Тернопілля потерпає від бокових вітрів, коли сніг летить з полів на дороги, проблем додає і великоваговий транспорт,інколи й  на «лисих» колесах.

Ротори, піскорозкидачі, солерозподільники, навантажувачі, автогрейдери і навіть  БАТ (потужний механізм, який рухається на гусеничній основі) -  всі ці машини працюють і працюватимуть у зимовий період  на дорогах  Тернопільської області. Загалом понад 230 одиниць техніки.

Узимку дорожнє покриття найбільше страждає від впливів погоди. Лише за останній тиждень мороз змінювався плюсовою температурою кілька разів. Нерідко спостерігається і значна різниця між температурою повітря удень та вночі. При таких різких перепадах знижується жорсткість дорожнього одягу. Це тягне за собою утворення тріщин, потрапляння води у них та передчасне руйнування.

Проблемою залишається і перевантаженість доріг. Раніше передбачалася їх експлуатація значно меншою кількістю транспорту, ніж є зараз. Сучасні багатотоннажні вантажівки з волі  недобросовісних перевізників погіршують і без того непросту ситуацію, порушуючи експлуатаційні норми. У гонитві за особистою вигодою вони перевантажують автомобілі, завдаючи величезних збитків мережі доріг. Так, останнім часом на Тернопіллі працювало два сучасних габаритно-вагових комплекси. За результатами перевірок встановлено, що кожна десята фура на дорогах Тернопільщини перевантажена у середньому на 5-8 тонн, а бувають і такі випадки, що перевантаження є ще більшим.

Не зважаючи на зиму, шляховики Тернопільської області продовжують роботи з ліквідації аварійної ямковості на дорогах. При ліквідації саме аварійної ямковості роботи проводяться холодними асфальтобетонними сумішами з додаванням спеціальних добавок, які дозволяють працювати у холодну пору року та при низьких температурах. За якістю цих матеріалів слідкують працівники лабораторії, а за якістю виконаних робіт – спеціалісти з відділу контролю Служби доріг.